.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تقلید ترکمنستان از کشورهای عربی

تركمنستان، به تقليد از برخي كشورهاي عربي در درياي خزر جزيره مصنوعي مي‌سازد. جزيره مصنوعي خزر كه بخشي از طرح گردشگري 5 ميليارد دلاري "آوازه" در كشور تركمنستان است توسط يك شركت هلندي طراحي و ساخته مي‌شود.

به گزارش جام نيوز به نقل از دويچه وله يوهانس هفكن شيد، يكي از مديران اين شركت هلندي در مصاحبه با يك روزنامه محلي در تركمنستان گفته است: "اين جزيره به گونه‌اي طراحي شده كه نشان ملي كشور تركمنستان به صورت برجسته بر آن ترسيم خواهد شد".

روزنامه‌هاي تركمنستان همچنين مي‌نويسند كه كازينوها و مجموعه‌هاي تفريحي ديگري با نمونه‌برداري از شهر لاس وگاس در سواحل خزر تأسيس خواهند شد. در ساخت مجتمع گردشگري "آوازه"، عمدتاً شركت‌هايي از تركيه، فرانسه، هلند و ايران فعاليت مي‌كنند.

در چند ساله اخير بيش از 50 هتل و اقامتگاه مجهز در تركمنستان ساخته شده است. مقام‌هاي اين كشور به رغم بحران مالي دنيا ادعا مي‌كنند كه 44 ميليارد دلار پروژه ساختماني دردست احداث دارند.

علي محجوبي رئيس دفتر كلاوديا روت و رئيس حزب سبزهاي آلمان كه خود يك فعال زيست محيطي است، به دويچه وله مي‌گويد: "تركمنستان با مشكلات سياسي، اقتصادي و اجتماعي مواجه است و با نوعي تقليد از شيوخ پولدار عرب، جزيره‌اي مصنوعي در آب مي‌سازد.

اين پروژه به پرستيژ حاكمان تركمنستان برمي گردد و در اصل به هدر دادن درآمدهاي نفت و گاز اين كشور است."


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.284 seconds.